2012. november 21., szerda

Video Bloggers


A videó bloggerkedés, más néven ’vlogolás’, sokak számára nagyon csábító. Egyrészt nem kell órákig nyomkodnod a klaviatúrát, vagy lefotózni szerzeményeid (ha épp divat vlogról beszélünk) egyszerűen csak felkapod, bemutatod a kamerába, aztán csókolom. Azonban van ennek a dolognak egy árny oldala is mint természetesen mindennek a világon. 

 Értened kell:
- A vágáshoz, videó szerkesztéshez
- Emiatt végtelen türelemmel és szakértelemmel kell rendelkezned, vagy egy jótét lélekkel aki ezt megcsinálja helyetted
- Sokkal több előkészületet igényel az eddig felsorolt két pont miatt
- Ha nem bírod elviselni saját hangodat, akkor már az elején megbukott a dolog
- És talán a legfontosabb, hogy szerintem akkor jó egy vlog, ha amellett, hogy szól valamiről, a lehető legérdekesebben és humorosan tudja tálalni! Nem elég beülnöd a kamera elé és monotonon dumálnod és néhány tárgyat felmutogatnod, ez mind mit sem ér, ha nincs meg benne az a plusz. 

Úgy értem, igen én is szoktam ilyen ’sznassz’ vlogokat is nézegetni, de ezek semmi nyomot nem hagynak bennem a nap végére, nem jutnak eszembe egy random mosoly kíséretében, ami miatt a buszon biztosan gyakran furcsán is nézhetnek rám..

Íme hát, a két kedvenc:

Macbarbie07

Ez a kiscsaj tud valamit, állítottam már instagrammos bejegyzésemben anno. Végtelenül ötletes divattal kapcsolatos videói vannak, melyek mindig nagyon édesre és viccesre sikerülnek. Ért a divathoz, rengetek DIY videója van, rendszeresen kommunikál rajongóival, egy szó, mint száz segítséget IS nyújt, és közben szórakoztat! Ilyen egy jó divat vlog! :)

HollywoodNewsAgency

Hol is kezdjem.. Egy teljes éve már, hogy követem Szirmai Gergely munkásságát és bizton állíthatom, hogy ez így is marad! Úr isten, hogy én hányszor fetrengtem már fuldokolva a röhögéstől ezen videók láttán. És a legjobb az egészben, hogy újra és újra megnézve őket még mindig nagyon nagyon vicces! De félretéve a hihetetlen humorosságát, amit eddig taglaltam, már vagy 15.000 ember iratkozott fel youtub-os fiókjára és ez nem véletlen. A videók felépítése mindig kifogástalan, mondandóját mindig némi háttér információval kezdi, társadalmi, pszichológia, politikai ’problémák’ elmagyarázásával, összefoglalásával, majd rátérünk magár a kritizálandó filmre, aminek immár -a bevezetőnek köszönhetően- tudjuk mi az alapkoncepciója, mondanivalója. Érveit gondosan alátámasztja a filmből vett jelenetekkel vagy személyes példákkal, amik mindig milyenek? Igen! Végtelenül viccesek, és érthetőek. És ez még mind semmi, számos videója különleges formában készül, melyek sokszor kapcsolódnak a film hangulatához, és rengeteg mini videóban válaszol a rajongók kérdéseire kreatív, filmből vett jelenetekkel. Hovatovább, saját klónja is van, aki egyszer elfoglalta műsorát, majd akivel túszul ejtették Tim Burton-t és így tovább és így tovább, ezt igazából nem lehet szavakba önteni, simán csak nézzétek!  Nézzétek végig a kezdetektől, aztán nézzétek meg újra, kövessétek facebook-on, vegyetek pólókat és állítsatok szobrot a tiszteletére. :D
Komolyra fordítva a szót, egy nehéz nap után szuper kikapcsolódás, nem utolsó sorban pedig rengeteget dolgot tudhatsz meg egy filmkritikus szemszögéből az éppen aktuális filmekről, amiket te úgyse vennél észre, vagy nem tudnál ilyen jól megfogalmazni. Engem például annyira nem befolyásol, ha nagyon elítél egy filmet, ha azt addig is meg akartam nézni, a kritika után is megfogom, ha pedig addig nem érdekelt, pedig jó film, lehet, megjön hozzá a kedvem.

XX