2012. október 21., vasárnap

Evening ritual

Mivel ebben az évben (és még a következőben is) kozmetikusnak tanulok, gondoltam megosztom veletek az esti kötelező arctisztítási lépéseket! Tényleg nagyon fontos, hogy arcunk Ph értékét szinten tartsuk, ezzel megakadályozva a fertőzéseket. Mutatom én milyen termékeket használva hajtom végre ezeket az ’óvintézkedéseket’ mielőtt álomra hajtom a fejem:

1st step
Az arctejjel letisztítjuk magunkról a smink mellett a szennyeződéseket és egyben felpuhítjuk bőrünket. 


2nd step
Tonizálás! Az arctejet mindig, de mindig a toniknak kell követnie! Ez azért nagyon fontos, mert bőrünk Ph érétéke 5 és 6 közötti, enyhén savas. Ezzel szemben az arctej lúgos kémhatású, melynek felvitelekor bőrünk is azzá válik, ezzel pedig a fertőzés veszélye sajnos megnövekszik. Ekkor jön a tonik, bőrünk megmentője, aminek savas kémhatása révén visszaállítjuk bőrünk Ph-ját a normális kerékvágásba. So simple! 


3rd step
Peeling – arcradír.
Igazából az első kettő lépés az, amit mindennap kötelező beiktatnunk, de heti egyszer nem árt megtennünk ezt arcunk mélyebb tisztításának érdekében. Jómagam mindig közvetlenül hajmosás előtt szoktam radírozni, mert akkor még nyugodtan összekrémezhetem az egész fejemet is. :)


4th step
Szintén nem kötelező minden nap, és ezt inkább én javaslom. 2 féle képen is lehet használni, arclemosóként és maszkként. Én speciel arclemosóként nem szoktam, arra ott van az arctej és a tonik, maszkként viszont tényleg nagyon hatásos, már jó régóta használom! 


5th step
Testááápolóó!! :D
Oké oké, ennek aztán már tényleg semmi köze az arcunkhoz.. Az utolsó szó jogán még annyit hozzá tennék, hogy ugyan fiatal bőrünknek még nem elengedhetetlenül szükséges az éjszakai krém, de akinek olyan száraz a bőre, mint nekem, az nem árt, ha beszerez magának egyet a kozmetikusától, aki a bőréhez leginkább megfelelőt fogja neki megrendelni.
 Télen, fürdés után pedig mi lehet jobb, mint egy isteni finom illatú testápoló használata? Én mostanság ezt a hármat variálom, a Hollisteresek a kedvenceim, a Baleás pedig enyhén csillámos, azt se tudom melyiket válasszam ma. :)

Remélem ismét hasznos információkkal szolgáltam nektek, és még egy kicsit "vagizni" is tudtam kozmetikai alapismereteimmel. Woohoop! :D Valószínűleg innentől kezdve már csak nézni fogok mint borjú az új kapura a tananyag láttán, de amíg lehet felhasználom tudásom a nektek való segítségre! :)

XX