2012. december 22., szombat

Last minute Christmas gift ideas part 2


Maga a módszer ugyan az, mint az előző bejegyzésben,(amit megtaláltok ITT) csak kicsit másképp.

A csomózott karkötők legegyszerűbb elkészítési formája a balról jobbra csomózgatás, de a különlegesebb hatás és egy különleges személy kedvéért bevállaltam a ’nyilas’ megoldást. Na jó, már az elején majdnem feladtam amikor nem igazán az lett belőle mint amit elterveztem, de adtam magamnak még egy kis időt és lám, nem is lett olyan rossz.. :)

Először is végy két különböző színű fonalat. Mind két színből 4-4 egyforma hosszúságú szálat vágtam, de ha te vastagabb karkötőt szeretnél, bátran növeld a szálak számát.

Balról kezdjük a szokásos két csomót egy szálon (a képeken nem mutatom be a két csomót de nagyon fontos hogy az tényleg kettő legyen), és mikor az átkívánkozik a mások oldalra, folytatjuk a soron következő szál csomózását.




 Ezt a baloldalon helyezkedő 3 szállal megcsináljuk, majd áttérünk a jobb szélre.


Itt annyi a csavar, hogy a szélső jobb szállal egy jobbról balra csomót csinálunk és végig megyünk az előbb említett technikával, ügyelve arra, hogy ténylegesen jobbról balra csomózzunk! (Őszintén és férfiasan bevallom, én ezt csúnyán elrontottam az elején, kellett néhány csomó mire rájöttem mi a bibi.)


Mikor a balról elindított szálunk és a jobbról elindított szálunk egymás mellé kerül, a jobb oldalival végezzünk még egy utolsó jobbról balra csomót minek hatására a szálak helye felcserélődik és tadaam készen van egy sor! :D 



Magát a csomózgatást ajánlom néhány így jártam anyátokkal rész megnézése közben csinálni, 20 perc alatt kb. 5-6 sor, ha elkészül. Iiiigen ez sem egy 5 perces munka, de a végeredmény szerintem szuper, mind színeiben mind stílusában elég pasis lett az én karkötőm, kíváncsian várom tetszeni fog-e az illetőnek. :)

Remélem a magyarázás mellett a képek is segítségetekre lesznek, nagyon fontos, hogy ne keseredjetek el, ha nem sikerül elsőre. Én például az első karkötő készítésekor a felénél jöttem rá, hogy 1db csomó az két csomóból áll össze és kezdhettem az egészet előröl.. Ennél a nyilasnál meg ugye jobbról rontottam el a csomókat, a tegnapi bejegyzésben bemutatott karkötő készítésénél pedig egy jó 20 percembe tellett rájönni, hogy a szálakat cserélgetni kell..
A lényeg, hogy lubickoljatok az alkotás eufórikus mámorában, mert ez egy olyan kis kiegészítő ajándék, amibe szíveteken, lelketeken, a macska játékán túl, időtöket és energiátokat is belefektettétek és hát nem erről szól részben a Karácsony? :)

Az elkészült műveiteket küldjétek, a czanka.mercedesz@gmail.com-ra mert nagyon szeretném tudni ki, mit, mikor, hol és hogyan készített az instrukcióim alapján! :))

It’s your turn girlzz ;)