2013. március 3., vasárnap

How to get IN?

Sok kérdést kaptam tőletek a Stradivarius-i munkámmal kapcsolatban, így gondoltam most megosztom veletek, nem hivatalos, inditexes tapasztalataimat. 



1. Készítsd el önéletrajzod fényképpel ellátva. Lehetőleg amerikai típusú önéletrajz legyen, minden fontosabb információval, amire ehhez a munkához szükséged lehet. 

2. Gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy hova adod be az önéletrajzod, mert úgyis minden a Zaránál köt ki. A Zara a méhkirálynő. Én összesen 2x adtam le az Aréna plázai Zarában, 1x a váci utcaiban és még 1x egy Stradiban és egy Pull and Bear-ben ahol közölték is, hogy tovább küldik az irodába. És az iroda micsoda?

A!

Ha biztosra akarsz menni, akkor Te is ennyiszer tedd önéletrajzod a közösbe.

3. Ha behívnak interjúra, akárhova, ne az legyen az első kérdésed, hogy a gyerek osztály helyett nem-e lehetnél a nőin? Nem! Teljesen mindegy, hol vagy, ha már bent vagy, akkor bent vagy!

4. Többféle interjún voltam már, de amit mindenhol tudnod kell, az Amancio Ortega rövid kis élete. Mondhatnám, hogy ajánlott tudni, de nem, maradjunk a kötelezőnél! Tudd, hogy Spanyol származású, tudd, hogy hány bolt tartozik az inditex-be satöbbi satöbbi. Az utolsó interjún, az én bemutatkozásom így kezdődött: 
- Sziasztok, Mercédesznek hívnak. Ez egy Spanyol eredetű név, csak úgy, mint maga Mr. Ortega…
Hát mi lehet ennél nagyobb kapcsolat köztem és a Zara között, HA?!
Emellett jó, ha felkészülsz valamelyest a külföldi divat házakból, kik a kedvenceid és mi jellemző rájuk, épp mi a divat és hogyan öltöztetnél fel valakit egy esküvőre. 
Tudj felsorolni magadról 3 hihetetlenül pozitív tulajdonságot, és 3 negatívat, ami pozitívnak is felfogható. 
Pl: Túlságosan maximalista vagyok, soha nem elégszem meg elsőre az eredménnyel, így addig folytatom, amíg már mindenki agyára nem megyek vele, de végre megközelíti a tökéletes szintet!
A lényeg, hogy el kell hitetned mindenkivel, Te oda tartozol. 
Sajnos még így is kaphatsz visszautasítást, én például tudom, hogy egyszer azért buktam el, mert túl messze lakom. Damn.

5. Ha már dolgozó leszel, és mellette ráadásul még tanulsz is, akkor hiper-szuper jó idő beosztó képességgel kell rendelkezned, különben szétesel. Nem lehetsz fáradt, nem lehetsz rosszkedvű. Nem izzadhatsz, nem ehetsz, és nem ülhetsz le. Rá fogsz döbbenni, hogy mennyivel kellemesebb volt csak vásárlónak lenni! 
Itt nem pusztán arról van szó, hogy Ó, elhajtogatok a sarokban, közben listát írok a fejemben, hogy majd mit veszek meg a nemsokára kedvezményre jogosító kártyámmal. Itt munkaerő leszel, aki rohangál, mint a mérgezett egér, korgó gyomorral és fájó lábbal az új cipőjében. 
Mindezek ellenére, imádtam ott dolgozni. Nem csak azért, mert szeretek emberekkel foglalkozni, hanem mert egy olyan dologban nyújthattam segítséget, amihez értek. Sajnos abba kellett hagynom, mert túl sok volt a suli mellett és amellett, hogy valóban rettenetesen messze lakom..
Egy nap, ha úgy adódik, ismét felkeresem a méhkirálynőt, hogy újra szorgos kis hangyaként erősítsem a csapatot. 

Merci